Hunton satser stort på at gøre træfiberisolering mere kendt. Målet er, at kunderne skal blive klar over, at der findes et naturbaseret alternativ.
Som en del af denne satsning på isolering ændrer Hunton nu på selve produktnavnet: Hunton Træfiberisolering bliver nu til Nativo Træfiberisolering.
Hunton ønsker at etablere et brand i Norden omkring det nye navn. Både professionelle og forbrugere skal opleve det som det naturlige valg. Navnet og logoet bliver vist frem for første gang på byggematerialemessen Bygg Reis Deg i Lillestrøm i Norge den 18.–21. oktober og skal derefter også lanceres i de andre nordiske lande.
– Vi valgte navnet Nativo, fordi vi ønsker, at vores kunder skal forbinde vores produkt med ord som naturlig. Nativo spiller på de engelske ordene «nature» og «native» og de norske ord «natur» og «naturlig». Betydningen refererer til et tæt forhold til naturen og produktegenskaber, der er gode for kunderne og samfundet som helhed. Vi vil etablere et nordisk brand, der står for kvalitet samt sunde værdier, siger Arne Jebsen, administrerende direktør i Hunton.
Træfiberbaseret isolasjon
Nativo Træfiberisolering er hovedsagelig produceret af overskudsmateriale fra trævareproduktion.
Træfiberisolering har en god varmelagringsevne og har hygroskopiske egenskaber. Disse egenskaber gør, at isoleringen tolererer det hårde nordiske klima godt. De bløde fibre og massetætheden per m3 gør desuden træfiberisolering til et lyddæmpende materiale.
Nativo Træfiberisolering kan bruges i både vægge, tag og gulv og findes såvel som formstabile plader og som løst indblæst træfiber. Hunton investerer endvidere over 200 norske millioner kroner i en ny fabrik i Gjøvik i Norge som skal stå færdig i 2018. Fabrikken skal producere træfiberisolering baseret på råmaterialer fra omegnen og ren norsk energi.